نشریه قرآنی سراج منیر

نشریه قرآنی سراج منیر گامی است ناچیز در مسیر نورانی و بی انتهای قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام

نشریه قرآنی سراج منیر

نشریه قرآنی سراج منیر گامی است ناچیز در مسیر نورانی و بی انتهای قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام

نشریه قرآنی سراج منیر

باسمه تعالی
سعی حقیر در این وبلاگ این است که در حد توان آشنایی بیشتری نسبت به ارزشمندترین یادگاران پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله و سلم) یعنی قرآن کریم و اهل بیت (علیهم السلام) پیدا کنیم و در مسیر بندگی و تقرب به خدای متعال به دامان آن دو ثقل الاهی تمسک جوییم که راهیابی به حقیقت بندگی جز از طریق آن دو ، میسر نمی گردد.(واحد قرآن و عترت علیهم السلام مدرسه حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف)

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۵ آبان ۰۱، ۱۵:۲۲ - شاگرد بنّا
    احسنت
نویسندگان

بدبینی به شیطان ،خوش بینی به قرار و مدار با او!؟

دوشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۰۳ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

«قَالَ فَاخْرُجْ مِنْهَا فَإِنَّکَ رَجِیمٌ * وَإِنَّ عَلَیْکَ اللَّعْنَةَ إِلَىٰ یَوْمِ الدِّینِ»

(ای ابلیس)از این مقام بیرون شو که تو رانده شده ای و لعنت بر تو تا روز جزا

***

اگر به شیطان بد بینیم طبعا باید به وعده ها و قولهای او هم بد بین باشیم آیا غیر از این است؟

آیا می توانیم بگوییم به شیطان بدبینیم و لی به قرار با او خوش بین؟

فاطر 6:    «إِنَّ الشَّیْطانَ‏ لَکُمْ عَدُوٌّ فَاتَّخِذُوهُ عَدُوًّا إِنَّما یَدْعُوا حِزْبَهُ لِیَکُونُوا مِنْ أَصْحابِ السَّعیرِ»

بى‏ تردید شیطان، دشمن شماست، پس او را دشمن خود بگیرید. [او] گروهش را فقط [به این سبب به فسق و فجور] دعوت مى‏ کند که اهل آتش سوزان گردند.

بر اساس این آیه شریفه و آیات متعدد دیگر مانند شعراء آیه 95 : «وَجُنُودُ إِبْلِیسَ أَجْمَعُونَ»در این که شیطان دشمن ماست و در اینکه شیطان لشکریان و یارانی دارد (حزبُه) که او را در کار فریبِ انسان کمک می کنند شکی نیست و چنانچه عارف کامل امام خمینی رحمت الله علیه بر اساس ملاکهای قرآنی فرمود : آمریکا شیطان بزرگ است هم تردیدی نیست.

***

حالا سؤال این است که چطور می شود به شیطان لبخند زد و با او نشست و بده بستان کرد ؟

صدها آیه از آیات قرآن کریم در باره دشمن شناسی و نوع برخورد با اوست و در قرآن به صراحت فرموده که دشمن تا وقتی شما دست از ایمان و اعتقاداتتان بر ندارید کوتاه نمی آید ممتحنه 2 : «وَوَدُّوا لَوْ تَکْفُرُونَ» آرزو دارند که کافر شوید.

تا حدی که در سوره انفال 60  می فرماید :  «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُم وَآخَرینَ مِن دونِهِم لا تَعلَمونَهُمُ اللَّهُ یَعلَمُهُم ۚ وَما تُنفِقوا مِن شَیءٍ فی سَبیلِ اللَّهِ یُوَفَّ إِلَیکُم وَأَنتُم لا تُظلَمونَ» 

هر نیرویی در قدرت دارید، برای مقابله با آنها [= دشمنان‌]، آماده سازید! و (همچنین) اسبهای ورزیده (برای میدان نبرد)، تا به وسیله آن، دشمن خدا و دشمن خویش را بترسانید! و (همچنین) گروه دیگری غیر از اینها را، که شما نمی‌شناسید و خدا آنها را می‌شناسد! و هر چه در راه خدا (و تقویت بنیه دفاعی اسلام) انفاق کنید، بطور کامل به شما بازگردانده می‌شود، و به شما ستم نخواهد شد!

چقذر زیباست و کاملا واضح و روشن مطلب را به ما فرموده و در جای دیگر هم تأکید می فرماید که :

نساء 102:  «... وَدَّ الَّذِینَ کَفَرُوا لَوْ تَغْفُلُونَ عَنْ أَسْلِحَتِکُمْ وَأَمْتِعَتِکُمْ فَیَمِیلُونَ عَلَیْکُم مَّیْلَةً وَاحِدَةً ...»

کافران آرزو می کنند که شما از اسلحه و ساز و برگ نظامیتان غافل شوید تا ناگهان به شما حمله کنند... 

و ببینید موضع قرآنی امام خامنه ای را: سامانه‌ اس۳۰۰ ابزاری دفاعی است نه تهاجمی، اما آمریکایی‌ها تمام تلاش خود را کردند که جمهوری اسلامی از این امکان برخوردار نشود. ما با چنین دشمنی مواجه هستیم که حق دفاع را نیز برای ملت ما قائل نیست و در واقع می‌گوید بدون دفاع بمانید تا هر زمان که خواستیم، بتوانیم کشورتان را مورد تهاجم قرار دهیم.

واقعا بعد از این همه تأکید خدای متعال بر اهمیت قدرت نظامی و بازدارندگی ،و عدم اعتماد به شیطان ممکن است شخصی یا اشخاصی باشند که بگویند:

دنیای فردا دنیای گفتمان‌هاست نه موشک‌ها!!!

یا بگوید:

کشورهای مغلوب که در جنگ جهانی بودند، وقتی پیشرفت کردند که توان نظامی خود را به اجبار کنار گذاشتند!!!!

در حالی که رهبر انقلاب فرمودند:

(روزگار، روزگار همه‌ چیز است، وگرنه به‌ راحتی و به‌ صراحت حق ملت را خواهند خورد. اگر این حرف (دنیای فردا...) از روی ناآگاهی گفته شده باشد، یک مسأله است، اما اگر از روی آگاهی باشد خیانت است.)تنها عامل رفع تهدید نظامی، «اقتدار دفاعی و نظامی» و «ایجاد ترس و رعب در دشمن» بوده و خواهد بود.

و در باره کنارگذاشتن توان نظامی کشورهایی مانند ژاپن و آلمان فرمودند:

باور این سخنان از کسانی که به آنها نسبت داده شده، بسیار سخت است، اما اگر چنین سخنانی واقعاً بیان شده باشد، حرف غلطی است.

کشورهایی که گفته می‌شود سازمان نظامی خود را جمع‌آوری کردند، به اختیار خود این کار را نکردند بلکه آنها در جنگ جهانی نابود شده بودند و به آنها اجازه ندادند که سازمان نظامی داشته باشند.

هیچ عاقلی نیروی دفاعی خود را کنار نمی‌گذارد، بنابراین باید قدرت دفاعی کشور را روزبه‌روز استحکام بخشید.

«ایمان» عامل اصلی استحکام توان دفاعی کشور است و جنگ نامتقارن به همین معنا است و طرف مقابل با وجود داشتن ابزار و تجهیزات پیشرفته، فاقد عامل ایمان است.

***

حرف آخر:

آیا از خود نمی پرسیم این کشورها (ژاپن و آلمان قوی ترند یا کشوری که آنها را تصرف کرد و آیا می دانیم آن دو کشور و امثال آن هم اکنون تقریبا مستعمره آمریکا محسوب شده و از خود استقلالی ندارند و 26 پایگاه نظامی در آلمان و 40000 نظامی در ژاپن مستقر هستند و فقط تعداد کمی از اخبار اعمال منافی عفت آنها با اعتراضات مردمی که سرکوب می شوند رسانه ای می شوند و...

***

بسم الله الرحمان الرحیم

سوره مبارکه ممتحنه آیه 1 : «یَأَیهُّا الَّذِینَ ءَامَنُواْ لَا تَتَّخِذُواْ عَدُوِّى وَ عَدُوَّکُمْ أَوْلِیَاءَ تُلْقُونَ إِلَیهْم بِالْمَوَدَّةِ وَ قَدْ کَفَرُواْ بِمَا جَاءَکُم مِّنَ الْحَقّ‏ِ...» 

اى کسانى که ایمان آورده ‏اید، دشمن من و دشمن خودتان را دوست مگیرید [به طورى‏] که با آنها اظهار محبت ودوستى کنید، و حال آنکه قطعاً به آن حقیقت (قرآن و اسلام) که براى شما آمده کافرند...

والسلام 

اختصاصی سراج منیر


  • ابراهیم سامانی

مقالات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی