نشریه قرآنی سراج منیر

نشریه قرآنی سراج منیر گامی است ناچیز در مسیر نورانی و بی انتهای قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام

نشریه قرآنی سراج منیر

نشریه قرآنی سراج منیر گامی است ناچیز در مسیر نورانی و بی انتهای قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام

نشریه قرآنی سراج منیر

باسمه تعالی
سعی حقیر در این وبلاگ این است که در حد توان آشنایی بیشتری نسبت به ارزشمندترین یادگاران پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله و سلم) یعنی قرآن کریم و اهل بیت (علیهم السلام) پیدا کنیم و در مسیر بندگی و تقرب به خدای متعال به دامان آن دو ثقل الاهی تمسک جوییم که راهیابی به حقیقت بندگی جز از طریق آن دو ، میسر نمی گردد.(واحد قرآن و عترت علیهم السلام مدرسه حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف)

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۵ آبان ۰۱، ۱۵:۲۲ - شاگرد بنّا
    احسنت
نویسندگان

بعضی از مشهورترین قاریان مصری شیعه بودند

يكشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۵۵ ب.ظ
حجت‌الاسلام سیدعبدالله فاطمی‌نیا استاد اخلاق در دیدار با کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران اعزامی به حج تمتع با بیان خاطراتی از مرحوم نقشبندی گفت: مرحوم نقشبندی از نظر قدرت صدا از نوادر روزگار بود. به یاد دارم در محفلی بودیم برق رفت، وی انچنان تلاوت کرد که با زمانی که برق بود و سیستم صوتی کار می‌کرد چندان تفاوت نداشت.


 

 

 
 

 

دریافت

ابتهال استاد مرحوم سید نقشبندی در باره عید غدیر
*********
غدیریه حسان بن ثابت انصاری

ینادیهمُ یومَ الغدیرِ نبیهمْ ………….. بِخُمٍّ وأسْمِعْ بالرسولِ مُنادِیا

فقالَ فمَن مولاکمُ ونبیکمْ ………… فقالوا ولم یُبْدوا هناکَ التعَامِیَا

إلهُکَ مَولانا وأنتَ نبینا ……………. ولم تَلْقَ مِنَّا فی الوِلایَهِ عَاصِیَا

فقال لهُ قُمْ یاعلیُّ فإننیْ ………… رضِیتُکَ من بعدی إماماً وهادیا

فمَنْ کُنتُ مَوْلاهُ فهذا وَلیُّهُ …………… فکونوا لهُ أتْبَاعَ صِدْقٍ مَوَالِیَا

هُنَاکَ دَعَـا اللهمَ وَالِیْ وَلِیَّهُ ………… وکن للذی عادى عَلِیَّاً معادیا

پیامبر بزرگوار، درروز غدیر به مسلمانان ندا کرد و گفت:

 نبى و مولاى شما کیست؟ بدون هیچگونه درنگ وچشم پوشى گفتند:

 خداوند مولاى ماست و تو پیامبر مائى و از ما، هیچگونه عصیانى در این زمینه نخواهى دید.

 پیغمبر اکرم به على فرمود: برخیز که تو بعد از من پیشواى این خلقى.

 هر که من مولاى اویم، على مولاى اوست، و بر شماست که به راستى پیرو او باشید.

 خداوندا دوستدار دوستان او باش و دشمنانش را دشمن بدار.

منبع : اکبرالقراء – پایگاه بزرگ قرآنی طه

********

«ماشا الله» گفتن نقشبندی بعد از خواندن صحیفه سجادیه

 

وی با اشاره به ارادت نقشبندی به اهل‌بیت(علیهم السلام) گفت: یک‌بار نقشبندی در جایی آرام به من گفت: بیا برویم قدم بزنیم، من یک کتاب صحیفه سجادیه به وی دادم و او مدام به فراز‌های کتاب نگاه می‌کرد و ما شا الله می‌گفت. دو کتاب دیگر هم در این زمینه به وی دادم و بعد از آن ارتباط ما بسیار نزدیک شد. حتی او به مشهد رفت و بعد از بازگشت از مشهد سراغ من را گرفته بود و به دیدارم آمد. نقشبندی به اهل‌بیت(علیهم السلام) ارادت داشت و او هم مانند محمد صدیق منشاوی شیعه 12 امامی است.



عبد‌الباسط قبل از تلاوت معروف حشر و تکویر متوسل به موسی‌بن جعفر(علیه السلام) شده بود
 
فاطمی‌نیا عبد‌الباسط را هم محب اهل‌بیت(علیه السلام) دانست و گفت: من دوستی در نجف دارم که هنوز هم زنده است. وی می‌گفت: هنگامی که عبدالباسط تلاوت معروف حشر و تکویر را در عراق خواند من حضور داشتم. وی قبل از تلاوت به من گفت: برای این تلاوت متوسل به موسی‌بن جعفر(علیه السلام) شدم.
 
 
 استاد عبدالباسط
 
این استاد اخلاق علم تجوید را علمی بزرگ دانست و گفت: من در تجوید شاگرد میرزا جواد آقای تبریزی بودم. با دو سال حضور در جلسات ایشان دریافتم که تجوید علم بزرگ و مهمی است.
تلاوت سوره هود مصطفی اسماعیل بیمار را شفا می‌دهد


 

 
 

 

دریافت
سوره هود استاد مصطفی اسماعیل

 

وی با اشاره به اعجاز تلاوت گفت: برخی قدر تلاوت را نمی‌دانند، برخی از تلاوت‌ها مانند سوره هود مصطفی اسماعیل بیمار را شفا می‌دهد و یا صدای محمد رفعت صدایی بهشتی است و آوای این استاد فراتر از این حرف ها است که بگوییم حجاز خواند یا رست، تلاوت وی انسان را مات و مبهوت می‌کند.
 

سوره توبه استاد رفعت

 

 

 


فاطمی‌نیا ارادت شیعیان به اهل بیت(علیهم السلام) را سبب ارتقای آنها در علوم قرآن دانست و گفت: من سال‌ها کتب مختلف تفسیری را خوانده‌ام نکاتی که در المیزان است در هیچ کتابی نیست و این‌ها به خاطر محبت اهل بیت(علیهم السلام) است.

تلاش کنید که مبلغ اسلام و قرآن باشید
 
وی با آرزوی موفقیت برای کاروان قرآنی جمهوری اسلامی در ایام حج گفت: شما‌ها همگی استاد و روشن هستید بروید و تلاش کنید که مبلغ قرآن و اسلام باشید، در این ایام انسان‌های زیادی هستند که ضجه می‌زنند و لبیک می‌گویند اما حاجی واقعی کم است، شما سعی کنید از ضجه‌زنندگان نباشید. خداوند همه جا هست کعبه برای این است که به یاد خدا دور آن بچرخی و وقتی آمدی دور خدا بچرخی. باید رفتار ما بعد از حج تغییر کند نه اینکه بعد از چهل حج به محض اینکه اسم طرف را ببرند خانواده‌اش بر خود بلرزد.
 
منبع خبر : خبرگزاری دانشجو

عکس و صوت : اختصاصی سراج منیر

 

 

 

 

 

 

  • ابراهیم سامانی

نواهای آسمانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی