نشریه قرآنی سراج منیر

نشریه قرآنی سراج منیر گامی است ناچیز در مسیر نورانی و بی انتهای قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام

نشریه قرآنی سراج منیر

نشریه قرآنی سراج منیر گامی است ناچیز در مسیر نورانی و بی انتهای قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام

نشریه قرآنی سراج منیر

باسمه تعالی
سعی حقیر در این وبلاگ این است که در حد توان آشنایی بیشتری نسبت به ارزشمندترین یادگاران پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله و سلم) یعنی قرآن کریم و اهل بیت (علیهم السلام) پیدا کنیم و در مسیر بندگی و تقرب به خدای متعال به دامان آن دو ثقل الاهی تمسک جوییم که راهیابی به حقیقت بندگی جز از طریق آن دو ، میسر نمی گردد.(واحد قرآن و عترت علیهم السلام مدرسه حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف)

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۵ آبان ۰۱، ۱۵:۲۲ - شاگرد بنّا
    احسنت
نویسندگان

تلنگر

يكشنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۳، ۰۳:۳۲ ب.ظ


بخش کوتاهی از بیانات امام خامنه ای در دیدار با اعضاى «گروه ویژه» و «گروه معارف اسلامى» صداى جمهورى اسلامى ایران  

‏13/ 12/ 1370


بعضیها خیال مى‏کنند که اگر بخواهند راجع به دوره‏ ى خلفا تحلیل کنند، حتماً باید با طعن به آن‏ها همراه باشد؛ نه، طعن به خلفا در رادیو جایز نیست. اگر تاکنون این نکته را در جلسات قبل نگفته‏ ام، الآن عرض مى‏ کنم که طعن به خلفا در رادیو مطلقاً جایز نیست؛ الآن حرام شرعى است. داعیه‏ ى ما این است که مى‏ خواهیم انقلابمان را به دنیا صادر کنیم؛ کدام دنیا؟ در درجه‏ ى اول، دنیاى اسلام است. آن‏وقت دنیاى اسلام که یک میلیارد و دویست میلیون نفر جمعیت دارد و حدود چهارپنجمشان کسانى هستند که به چیزهایى به شکل مقدسات اعتقاد دارند، شما بیایید به این مقدسات اهانت بکنید؟! آیا این انقلاب صادر مى‏ شود؟!
خوب است بدانید و لا بد بعضى مى‏دانند که در الجزائر وقتى‏که بوادر و نشانه‏ هاى این نهضت فعلى ظاهر شد، یکى از کارهایى که کردند، این بود که یک رساله در باب عقاید شیعه نسبت به خلفا منتشر کردند، تا خوب رابطه‏ى آن‏ها را با انقلاب قطع کنند! حالا اگر یک‏وقت کسى عقیده‏اش چیزى بوده و در جایى آن را گفته است، این به من و شما ارتباطى ندارد؛ ما باید مواظب باشیم که در رادیو چنین چیزهایى منعکس نشود. ما الآن در حال اداره‏ ى جامعه‏ ى اسلامى هستیم؛ نباید به مقدسات سایر مسلمین اهانت بشود.
بد نیست من خاطره‏ اى را براى شما نقل کنم؛ هرچند که به خیلى از دوستان هم این را گفته‏ ام. امام یک‏ وقت در اوایل انقلاب در سخنرانیهایشان از معاویه به صورت طعن‏ آمیزى اسم مى‏ آورند. شما مى‏دانید که من مدتى را در بلوچستان بودم و با خیلى از علماى آنجا دوست نزدیک هستم. مردم و علماى سنى آن منطقه، معاویه را مقدس مى‏ دانند. به امام عرض کردم که در طرف شرق کشورمان، چند صد میلیون نفر معاویه را محترم مى‏ شمارند و او را خال المؤمنین مى‏ دانند البته بحق یا به‏ ناحق آن، مربوط به جلسه‏ ى بحث است یعنى مسلمانان هند، پاکستان، بنگلادش و افغانستان اغلب سنى حنفى‏ اند؛ این‏ها معاویه را محترم مى‏ شمارند. امام گفتند عجب، من نمى‏ دانستم! من بعد از آن در طول این ده، یازده سال یک جمله‏ ى طعن ‏آمیز از امام راجع به معاویه نشنیدم. من خودم در نماز جمعه راجع به جنگ صفین و سایر جنگهاى امیر المؤمنین صحبت مى‏ کنم؛ اما اهانت نمى‏ کنم. تاریخ‏گوی ى، یک حرف است؛ اهانت، حرف دیگرى است. تاریخ بیست و سه‏ ساله‏ ى بعد از رحلت پیامبر تا خلافت امیر المؤمنین، یک تاریخِ قابل بررسى است؛ باید بررسى شود؛ اما در آن اهانت و جسارت به خلفا به‏ هیچ‏ وجه نباید باشد.


  • ابراهیم سامانی

تلنگر

سخنان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی