نشریه قرآنی سراج منیر

نشریه قرآنی سراج منیر گامی است ناچیز در مسیر نورانی و بی انتهای قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام

نشریه قرآنی سراج منیر

نشریه قرآنی سراج منیر گامی است ناچیز در مسیر نورانی و بی انتهای قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام

نشریه قرآنی سراج منیر

باسمه تعالی
سعی حقیر در این وبلاگ این است که در حد توان آشنایی بیشتری نسبت به ارزشمندترین یادگاران پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله و سلم) یعنی قرآن کریم و اهل بیت (علیهم السلام) پیدا کنیم و در مسیر بندگی و تقرب به خدای متعال به دامان آن دو ثقل الاهی تمسک جوییم که راهیابی به حقیقت بندگی جز از طریق آن دو ، میسر نمی گردد.(واحد قرآن و عترت علیهم السلام مدرسه حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف)

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۵ آبان ۰۱، ۱۵:۲۲ - شاگرد بنّا
    احسنت
نویسندگان

رمز عبور از مشکلات

پنجشنبه, ۸ آبان ۱۳۹۳، ۰۷:۲۵ ق.ظ

                                                       

داشتم فکر می کردم که آیا راه حلی هست که بتونم به هر مشکلی که تو زندگی برام پیش میاد برم سراغشو مشکلمو باهاش برطرف کنم یا اگه کاملم برطرف نمیشه لا اقل ازش عبور کنم طوری که مانع رسیدن به هدفم نشه .

یدفعه تو ذهنم اومد مگه چیزی هست که انسان برای رسیدن به اهداف بالای الهی به اون نیاز داشته باشه ولی خدا اونو تو قرآنش به بنده هاش معرفی نکرده باشه ، و مگه میشه نتونیم تو زندگی معصومین (علیهم السلام ) عمل به اونو نبینیم .

تااینکه خدا لطف کرد و به این آیه رسیدم که :

البقرة : 153   «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اسْتَعینُوا بِالصَّبْرِ وَ الصَّلاةِ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرینَ»

اى کسانى که ایمان آورده‏ اید! از صبر و نماز [در همه امور زندگى‏] یارى جویید زیرا خدا با صابران است‏.


بله صبر و نماز، دو کلیدی که حقیقتا شاه کلید حل مشکلاتن  .

در روایت وارد شده که این توصیه قرآن راه و روش برخورد  اهل بیت (علیهم السلام) با مشکلات بوده

«کان علی اذا اهاله امر فزع قام الی الصلاة ثم تلاهذه الآیة «واستعینوا بالصبر والصلوة»

امام صادق (علیه السلام) فرمودند : هنگامی که مشکل مهمی برای امام علی (علیه السلام) پیش می آمد به نماز برمی خاست, سپس این این آیه را تلاوت می فرمود: «واستعینوا بالصبر والصلوة».    «تفسیر نمونه: ج 1 , ص 219»

برای اینکه بدونید این بحث چقدر مهمه میگم ، این قسمت از آیه «واستعینوا بالصبر والصلوة» سه بار در قرآن کریم تکرار شده

و جالبتر اینکه واژه صبر به صورتهای مختلف 103  و ریشه صلاة به شکلهای متفاوت 98 با در قرآن تکرار شده اند.

استاد قرائتی یه نکته قشنگی راجع به این آیه گفتن حیفم اومد نگم ایشون در علت اینکه چرا صبر مقدم بر نماز شده و اینکه چرا خدا نفرموده من با نماز گزارانم و فرموده ان الله مع الصابرین فرمودند چون خود نماز با همه عظمتی که داره نیازمند صبراست و انسان صابر و خاشعه که میتونه به نماز پناه ببره ، پس تمرین صبر خیلی مهمه .

اینم بگه راجع به صبر و نماز خیلی حرف هست مثلا اینکه بعضی معنای صبرو بد میفهمن و اونایی که این معنای نادرست به نفعشونه به اون دامن میزنن . اون معنای نادرست همون تحمل ظلمه که به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و اصلا سیره عملی چهارده معصوم (علیهم السلام) و شهادت مظلومانه اونها مهمترین دلیلش نرفتن زیر بار ظلم و ستم ظالمان و طالغوتیان بوده .

اگه سختیهای پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) در امر رسالتشون ، مصائب امیرالمومنین (علیه السلام) در باب حضرت فاطمه (سلام الله) علیها ، مصائب امام حسین (علیه السلام) در مساله برخورد با سپاهیان کفر و شرک و نفاق و مصائب حضرت زینب و امام سجاد (علیهما السلام) بعد از حماسه عاشورا و خیلی از موارد دیگه رو بیاد بیاریم و در چگونگی برخورد این بزرگان دقت کنیم میبینیم همگی با عمل به این دستور الهی تونستن تحمل کنن و پیروز میدان باشنو از سخترین امتحانات سر بلند بیرون بیان .

«تاریخ تشیع پر است از صبر جمیل و نماز رفیع»

اگه میپرسین معنای دقیق صبر چیه که کلید حل همه ی مشکلاته باید بگم ان شاء الله تو مطلب بعدی حتما توضیح کامل معنای صبرو خدمتتون عرض میکنم که خیلی مهم و کاربردیه و البته نکات مهمی در باره نماز.

التماس دعا – یا علی

                                                   

 

  • ابراهیم سامانی

رمز عبور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی