نشریه قرآنی سراج منیر

نشریه قرآنی سراج منیر گامی است ناچیز در مسیر نورانی و بی انتهای قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام

نشریه قرآنی سراج منیر

نشریه قرآنی سراج منیر گامی است ناچیز در مسیر نورانی و بی انتهای قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام

نشریه قرآنی سراج منیر

باسمه تعالی
سعی حقیر در این وبلاگ این است که در حد توان آشنایی بیشتری نسبت به ارزشمندترین یادگاران پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله و سلم) یعنی قرآن کریم و اهل بیت (علیهم السلام) پیدا کنیم و در مسیر بندگی و تقرب به خدای متعال به دامان آن دو ثقل الاهی تمسک جوییم که راهیابی به حقیقت بندگی جز از طریق آن دو ، میسر نمی گردد.(واحد قرآن و عترت علیهم السلام مدرسه حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف)

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۵ آبان ۰۱، ۱۵:۲۲ - شاگرد بنّا
    احسنت
نویسندگان

سجده در روایات6

جمعه, ۱۲ دی ۱۳۹۳، ۱۰:۳۰ ب.ظ

بسم الله الرحمان الرحیم

سجده

سجده در روایات6

وَ کَانَ عَلِیُّ بْنُ الْحُسَیْنِ علیهما السّلام یَقُولُ فِی سُجُودِهِ : «اللَّهُمَّ إِنْ کُنْتُ قَدْ عَصَیْتُکَ فَإِنِّی قَدْ أَطَعْتُکَ فِی أَحَبِّ الْأَشْیَاءِ إِلَیْکَ وَ هُوَ الْإِیمَانُ بِکَ مَنّاً مِنْکَ عَلَیَّ لَا مَنّاً مِنِّی عَلَیْکَ وَ تَرَکْتُ مَعْصِیَتَکَ فِی أَبْغَضِ الْأَشْیَاءِ إِلَیْکَ وَ هُوَ أَنْ أَدْعُوَ لَکَ وَلَداً أَوْ أَدْعُوَ لَکَ شَرِیکاً مَنّاً مِنْکَ عَلَیَّ لَا مَنّاً مِنِّی عَلَیْکَ وَ عَصَیْتُکَ فِی أَشْیَاءَ  عَلَى غَیْرِ وَجْهِ مُکَابَرَةٍ وَ لَا مُعَانَدَةٍ وَ لَا اسْتِکْبَارٍ عَنْ عِبَادَتِکَ وَ لَا جُحُودٍ لِرُبُوبِیَّتِکَ وَ لَکِنِ اتَّبَعْتُ هَوَایَ وَ اسْتَزَلَّنِی الشَّیْطَانُ بَعْدَ الْحُجَّةِ عَلَیَّ وَ الْبَیَانِ‏  فَإِنْ تُعَذِّبْنِی فَبِذُنُوبِی غَیْرَ ظَالِمٍ لِی وَ إِنْ تَغْفِرْ لِی وَ تَرْحَمْنِی فَبِجُودِکَ وَ بِکَرَمِکَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ.»

و امام سجّاد على بن الحسین علیهما السّلام در سجده‏اش می فرمود:

پروردگارا، اگر من تو را نافرمانى کرده‏ ام، ولی در محبوبترین چیزى که در نزد تو است اطاعتت کرده‏ ام و آن ایمان به تو است که همین اطاعت هم منت و فضل تو بر من است نه آنکه من بر تو منّتى داشته باشم، و نافرمانى تو را در بدترین چیزها نزد تو یعنی فرزند قائل شدن و شریک قائل شدن برایت ترک کرد‏م که همین هم منت و فضل تو بر من است نه آنکه من بر تو منّتى داشته باشم ، امّا آن نافرمانیهاى من در برخی کارها، نه از روى ستیز و دشمنى بوده، و نه از سرکشى و نخوت و امتناع از پرستش تو، و نه از روى انکار و عدم پذیرش پروردگاریت، بلکه پیروى از هوای نفسم کردم و شیطان مرا دچار لغزش کرد، بعد از آنکه حجّت بر من تمام و بیانت روشن بود و اکنون اگر بخاطر گناهانم عقوبتم کنى بر من ستم نکرده‏ اى، و اگر چه (امید دارم) مرا بیامرزی و به من رحم کنی و آن از بزرگوارى و کرم تو است اى مهربانترینِ مهربانان».

من لا یحضره الفقیه ؛ ج‏1 ؛ ص333

 

 

  • ابراهیم سامانی

روایات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی