نشریه قرآنی سراج منیر

نشریه قرآنی سراج منیر گامی است ناچیز در مسیر نورانی و بی انتهای قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام

نشریه قرآنی سراج منیر

نشریه قرآنی سراج منیر گامی است ناچیز در مسیر نورانی و بی انتهای قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام

نشریه قرآنی سراج منیر

باسمه تعالی
سعی حقیر در این وبلاگ این است که در حد توان آشنایی بیشتری نسبت به ارزشمندترین یادگاران پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله و سلم) یعنی قرآن کریم و اهل بیت (علیهم السلام) پیدا کنیم و در مسیر بندگی و تقرب به خدای متعال به دامان آن دو ثقل الاهی تمسک جوییم که راهیابی به حقیقت بندگی جز از طریق آن دو ، میسر نمی گردد.(واحد قرآن و عترت علیهم السلام مدرسه حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف)

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۵ آبان ۰۱، ۱۵:۲۲ - شاگرد بنّا
    احسنت
نویسندگان

قرائت قرآن در کلام امام خامنه ای

چهارشنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۶:۳۹ ق.ظ

اگر ملتى بخواهد به قرآن عمل کند، قدم اولش آشنایى با همین الفاظ و ظواهر قرآن است. عامّه‏ى مردم باید با قرآن انس بگیرند. این انس، حرکت به سمت مفاهیم قرآن را تضمین مى‏کند. (سال‏1368)
در همین سوره‏ى مبارکه‏ى علق، بعد از نام خداى متعال و امر به پیامبر اسلام براى قرائت‏، اشاره مى‏کند که «خلق الانسان من علق» (286) سال‏1369
ما براى قرّاى قرآن احترام زیادى قائلیم و معتقد هستیم که قرّاى قرآن هم رسالت سنگین و مسئولیت بزرگى بر دوش دارند. در حقیقت، در هرجایى که صوت تلاوتتان مى‏رود، شما حضور دارید و با این حضور همه جایى، مى‏توانید خیلى مؤثر باشید. یعنى واقعاً گاهى ملتى را با یک تلاوت‏ مى‏شود منقلب کرد. در واقع به برکت آن محبتى که مردم به‏خاطر صوت قرآن و به برکت آن به شما پیدا مى‏کنند، مى‏توانید تحولى ایجاد کنید. (سال‏1368)
در آن دوران طاغوت، من در مشهد جلسات تفسیر و درس قرآن داشتم؛ به جوانانى که مى‏آمدند، مى‏گفتم که هرکدام از شماها یک نسخه‏ى قرآن در جیب بغلتان داشته باشید؛ اگر در جایى منتظر کارى مى‏ایستید و فراغتى پیدا مى‏کنید یک دقیقه، دو دقیقه، پنج دقیقه، نیم ساعت قرآن را باز کنید و به تلاوت‏ آن مشغول شوید، تا با این کتاب انس پیدا کنید. تعدادى که این‏طور عمل کرده بودند، هرچند بسیار اندک بودند، لیکن احساس مى‏کردم که این‏ها بااینکه غالباً هم عربى نمى‏دانستند، اما از لحاظ فهم معارف اسلامى، از دیگران برجسته‏تر بودند و به طور ممتازى با آن‏ها تفاوت داشتند. سال‏1370

بنده اعتقاد قاطعم این است که ما اگر بخواهیم قرآن در ذهنیت و فضاى جامعه جا بیفتد، باید تلاوتگر قرآن زیاد داشته باشیم؛ به این خاطر ما دنبال تلاوت‏ قرآن هستیم. این آهنگ‏هاى قرآنى دلها را متوجه قرآن مى‏کند؛ صداهاى خوش را باید در این چیزها استخدام کرد. هیچ مضمونى از مضمون کلام خدا شایسته‏تر نیست، براى اینکه در صداى خوشى جا بگیرد و صداى خوش حامل این کلام و بیان بشود؛ این از هر شعر و سخن ادیبانه‏اى بالاتر است. (سال‏1370)
تلاوت‏ قرآن را نگذارید از زندگیتان حذف شود. حتماً قرآن بخوانید؛ هر روز، و لو کم، و لو روزى یک صفحه؛ با تأمل و با دقت. اصرار ما بر این است که دوستان رابطه‏شان را با قرآن از دست ندهند. به آن ده دقیقه‏اى هم که در اول مجلس قرآن خوانده مى‏شود، اکتفا نکنید. (سال‏1387)

  • ابراهیم سامانی

سخنان

قرائت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی