نشریه قرآنی سراج منیر

نشریه قرآنی سراج منیر گامی است ناچیز در مسیر نورانی و بی انتهای قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام

نشریه قرآنی سراج منیر

نشریه قرآنی سراج منیر گامی است ناچیز در مسیر نورانی و بی انتهای قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام

نشریه قرآنی سراج منیر

باسمه تعالی
سعی حقیر در این وبلاگ این است که در حد توان آشنایی بیشتری نسبت به ارزشمندترین یادگاران پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله و سلم) یعنی قرآن کریم و اهل بیت (علیهم السلام) پیدا کنیم و در مسیر بندگی و تقرب به خدای متعال به دامان آن دو ثقل الاهی تمسک جوییم که راهیابی به حقیقت بندگی جز از طریق آن دو ، میسر نمی گردد.(واحد قرآن و عترت علیهم السلام مدرسه حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف)

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۵ آبان ۰۱، ۱۵:۲۲ - شاگرد بنّا
    احسنت
نویسندگان

ویژه شهادت استاد حاجی حسنی در فاجعه منا

سه شنبه, ۷ مهر ۱۳۹۴، ۰۶:۴۸ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت مظلومانه جمع زیادی از حجاج عزیز در فاجعه و کشتار منا را به دست جانیان کینه توز سعودی و وهابی که کینه و دشمنیشان با شیعیان امیر مومنان علی علیه السلام تمام ناشدنی است محضر مبارک و منور حضرت صاحب الزمان ارواحنا فداه و امام خامنه ای و مردم عزیز ایران اسلامی بخصوص خانواده های داغ دیده آن عزیزان تسلیت عرض می کنم.

بعد از گذشت چند روز از فاجعه دردناک منا هنوز داغ این مصیبت بزرگ نه تنها کم نشده بلکه با شنیدن از دست دادن بهترین جوانان و نخبگان ایران عزیز سنگین تر هم می شود.یکی از این نخبگان استاد شهید قاری بین المللی قرآن کریم مصطفی حاجی حسنی کارگر بود که مانند خورشیدی در جامعه قرآنی و فرهیخته کشور می درخشید و به برکت قرآن و اهل بیت علیهم السلام  هر روز نیز بر این درخشش افزوده می شد تا جایی که بعد از 9 سال که در مسابقات مالزی کسی از ایران موفق به کسب رتبه اول نشده بود این شهید بزرگوار با اقتدار و با فاصله زیاد از نفر دوم موفق به کسب رتبه اول مسابقات جهانی قرائت کشور مالزی شد.

 

از دست دادن چنین نخبه ای خیلی روی قلبم سنگینی می کنه بخصوص که شخصا ایشونرو خیلی دوست دارم.

به همین مناسبت یک پست نسبتا کاملی از عکسها و تلاوتهای این عزیز از دست رفته را تقدیم شما عزیزان می کنم.

دریافت تلاوت در محضر امام خامنه ای

 

مصاحبه با شهید حاجی حسنی 

استقبال مالایی‌ها از تلاوت کارگر

 محسن حاجی حسنی کارگر همزمان با بازگشت از پنجاه و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی در گفت‌وگویی با اشاره به رمز موفقیتش گفت: قبل از اعزام به مسابقات مالزی هدفم این بود که تلاوت خوبی به نمایندگی از قاریان ایرانی ارائه کنم، اما با بررسی و مطالعه آیین‌نامه داوری این کشور تصمیم گرفتم شیوه قرائتم را تغییر دهم و با این آیین‌نامه هماهنگ شوم که همین عامل موفقیتم شد. محسن حاجی حسنی کارگر که در میان شرکت‌کنندگان بیش از 68 کشورجهان، توانست رتبه نخست رشته قرائت قرآن را برای جمهوری اسلامی به ارمغان بیاورد، افزود: قبل از مسابقات با این هدف رفتم که یک تلاوت خیلی خوب داشته باشم و کسب رتبه خیلی برایم مهم نبود و با توجه به اینکه اکثر دوستان بر این باور بودند که در این مسابقات رتبه‌ای به قاریان ایرانی داده نمی‌شود، لذا با این ذهنیت رفتم که یک تلاوت خیلی خوب ارائه کنم و بر این اعتقاد بودم که اگر رتبه هم نیاورم، خود مردم در این باره قضاوت خواهند کرد.

کارگر با اشاره به نحوه تلاوت قرآن در مسابقات مالزی یادآور شد: با توکل به خدا و بدون استرس به تلاوت پرداختم و الحمدلله تلاوت خوبی شد، به گونه‌ای که اختلاف نفر اول با دوم حدود هفت امتیاز بود و جالب اینکه این تلاوت در مقایسه با سایر تلاوت‌ها با استقبال گسترده و بی سابقه مالایی‌ها روبه‌رو شد. 

دریافت تلاوت در مسابقات مالزی

 

از کودکی آرزویم درخشش قرآنی بود

حسنی کارگر ادامه داد: به نظر من اگر این سازمان یک نفر همراه با قاری به عنوان نماینده خود به مسابقات بین‌المللی اعزام کند، بسیار مفید و مثبت خواهد بود، چراکه حداقل این خواهد بود که می‌تواند روند مسابقات را رصد کند.

قاری برتر ایرانی مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی تصریح کرد: درخواست من از مسئولان این است که با حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن سایر کشورها تعاملات نزدیک‌تر و سازنده‌ای داشته باشند. چراکه سال‌هاست در مسابقات مالزی، داوران قرآنی کشورمان حضور ندارند، به نظر من کشور ما با این همه داور خوب و مجرب شایسته نیست که نماینده‌ای نداشته باشد. وی گفت: به طور مثال ممکن است بعضی اوقات، برخورد برخی کشورهای برگزار کننده مسابقات بین‌المللی قرآن با نماینده ایران خوب نباشد، اما این موارد را می‌توان با تعامل سازنده و گفت‌و‌گو برطرف کرد، اگر چه ما مشکل خاصی در مالزی نداشتیم. این قاری جوان مشهدی درباره آرزوهای قرآنی‌اش گفت: من از کودکی آرزو داشتم که بتوانم یک روز در عرصه جهانی در زمینه قرآن بدرخشم و اول بشوم و این موضوع دغدغه اصلی و همیشگی من بود و بحمدالله امروز به بخشی از آرزویم رسیده‌ام.

 

موسیقی قرآن ما را از سایر صوت‌ها بی‌نیاز می‌کند

رتبه دوم سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کشورمان به چگونگی موفقیتش اشاره کرد و افزود: من 13 سال در مسابقات قرآنی شرکت نکردم چراکه که به دنبال بهبود کیفیت تلاوتم بودم و رتبه برایم اصلاً مهم نبود و براین باور بودم که تلاوتی داشته باشم که مورد رضایت خداوند باشد و پس از آن مردم تحت تأثیر قرار بگیرند، به فکر فرو بروند و مفاهیم آیات را فرا بگیرند و بدانند که بهترین موسیقی در این دنیا، صوت دلنشین قرآن است. بی‌تردید کسی که قرآن را با یک صوت زیبا بشنود، بعید می‌دانم که به دنبال موسیقی‌ها و صوت‌های دیگر برود.

 

جوانان قرآن را موضوعی بخوانند

محسن حاجی حسنی کارگر در ادامه به عنوان یک الگوی قرآنی، قرائت موضوعی قرآن را به جوانان توصیه کرد و یادآور شد: اگر به یک جوان گفته شود که قرآن بخوان و عمل کن، خواهد گفت چگونه بخوانم. کتابی با این عظمت؛مفاهیم بسیار سنگینی دارد، اما پیشنهاد من این است که دوستان بیایند قرآن را با توجه به آن چیزهایی که نیاز دارند به صورت موضوعی بخوانند. قاری برجسته ایرانی به جوانان پیشنهاد کرد: جوانان با انتخاب آیات کلیدی قرآن و حفظ آنها، به مفهوم آن عمل کنند و فکر می‌کنم که این موضوع برای آنها بسیار جذاب باشد و من به بسیاری از دوستان این مطلب را توصیه کرده‌ام.

 

خانواده‌ای قرآنی هستیم

حاجی حسنی کارگر که خود در یک خانواده قرآنی پرورش یافته است یادآور شد: پدر و مادر من اهل جلسات قرآن هستند و دو تن از برادرانم نیز فعال قرآنی هستند. بنده هم به اتفاق برادر بزرگم به راه اندازی یک مؤسسه قرآنی به نام «‌انوار المصطفی العالمیه‌» در مشهد اقدام کرده‌ایم، که هم اکنون حدود 120 دانش‌آموز در این مؤسسه مشغول آموزش قرآن هستند و خوشبختانه توانسته‌اند به سطح مطلوبی از دانش قرآنی برسند و برخی از آنها علاوه بر اینکه دارای رتبه‌های کشوری هستند، در خارج از کشور نیز رتبه‌هایی کسب کرده‌اند. وی ادامه داد: علاوه بر این شاگردانی از استان‌های همجوار در این مؤسسه تحت آموزش قرار گرفته‌اند همچنین در کنار آن ا‌ز طریق شبکه‌های اجتماعی با ایرانیان علاقه‌مند به آموزش قرآن در خارج از کشور در ارتباط هستیم و آموزش از راه دور را به آنها ارائه می‌کنیم.

 

 

باید یک جریان قرآنی ایجاد کنیم

رتبه اول مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی که پس از 9 سال توانست مقام اول قرائت را در این مسابقات که قدیمی‌ترین مسابقه قرآنی جهان اسلام است کسب کند، تأکید کرد: نحوه آموزش به سبک و شیوه نوین بسیار برای ما مهم است و هدف ما این است که طوری فعالیت کنیم که زود بازده باشد تا بتوانیم یک قاری خوب را برای جامعه قرآنی تربیت کنیم. وی در پایان ابراز امیدواری کرد با راه‌اندازی بنیاد فرهنگی و قرآنی در آینده جمهوری اسلامی ایران نقش برتر و تعیین‌کننده‌تری در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم داشته باشد.

منبع مصاحبه : روزنامه جوان

تلاوت پایانی

 


دریافت
البقرة : 125 «وَ إِذْ جَعَلْنَا الْبَیْتَ مَثابَةً لِلنَّاسِ وَ أَمْناً وَ اتَّخِذُوا مِنْ مَقامِ إِبْراهیمَ مُصَلًّى وَ عَهِدْنا إِلى‏ إِبْراهیمَ وَ إِسْماعیلَ أَنْ طَهِّرا بَیْتِیَ لِلطَّائِفینَ وَ الْعاکِفینَ وَ الرُّکَّعِ السُّجُودِ»
و [یاد کنید] هنگامى که ما این خانه [کعبه‏] را براى همه مردم محل گردهمایى و جاى امن وامان قرار دادیم، و [فرمان دادیم:] از مقام ابراهیم جایگاهى براى نماز انتخاب کنید. و به ابراهیم و اسماعیل سفارش کردیم که: خانه‏ام را براى طواف کنندگان و اعتکاف‏کنندگان و رکوع کنندگان وسجده‏گذاران [از هر آلودگى ظاهرى و باطنى‏] پاکیزه کنید.

 

و در پایان آیه 40 و 41 از سوره مبارکه ابراهیم علیه السلام را با صدای ملکوتی استاد شهید می شنویم

 

 

 

خداحافظ بهشتی جوان برای ما هم دعا کن

 

اختصاصی سراج منیر

 

 

  • ابراهیم سامانی

نظرات  (۲)

  • سیدمجید ارمش ومصطفی دسترسان
  • باعرض سلام خدمت استاد عزیزمان ما از شما تقدیر و تشکر میکنیم.
    پاسخ:
    سلام علیکم حقیر هم از شما دوستان عزیزم به خاطر حسن نظر و لطفتان کمال تشکر را دارم. 
    با سلام با تشکر از مطالب خوبتون لطفا تصاویر شهید شدن استاد حاجی حسنی را در وبلاگ خود بگذارید
    پاسخ:
    سلام علیکم ان شاء الله ، چشم.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی