نشریه قرآنی سراج منیر

نشریه قرآنی سراج منیر گامی است ناچیز در مسیر نورانی و بی انتهای قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام

نشریه قرآنی سراج منیر

نشریه قرآنی سراج منیر گامی است ناچیز در مسیر نورانی و بی انتهای قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام

نشریه قرآنی سراج منیر

باسمه تعالی
سعی حقیر در این وبلاگ این است که در حد توان آشنایی بیشتری نسبت به ارزشمندترین یادگاران پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله و سلم) یعنی قرآن کریم و اهل بیت (علیهم السلام) پیدا کنیم و در مسیر بندگی و تقرب به خدای متعال به دامان آن دو ثقل الاهی تمسک جوییم که راهیابی به حقیقت بندگی جز از طریق آن دو ، میسر نمی گردد.(واحد قرآن و عترت علیهم السلام مدرسه حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف)

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۵ آبان ۰۱، ۱۵:۲۲ - شاگرد بنّا
    احسنت
نویسندگان

قرآن و دهه فجر(باز نشر)

يكشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۴، ۰۱:۳۷ ب.ظ

بسم الله الرحمان الرحیم

اسراء : 8  «جاءَ الحَقُّ وَ زَهَقَ الباطِلُ إنَّ الباطِلَ کانَ زَهُوقاً»

حقّ آمد و باطل نابود شد. یقیناً باطل نابود شدنی است.

 از روز ورود امام خمینی به کشور عزیزمان ایران تا پیروزی انقلاب اسلامی 10 روز طول کشید و در این ده روز اتفاقات سریع و معجزه آسایی رخ داد و منجر به پیروزی انقلاب نورانی و قرآنی ایران عزیز گردید . در باره عدد 10 در آیات و روایات و مطالب فراوانی دیده می شود که دهه فجر انقلاب را می توان از مصادیق روشن و آشکار آن موارد دانست که به عنوان مثال چند مورد را خدمت شما بیان می کنم.

الأنعام : 160   «مَنْ جاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثالِها»

هر کس کار نیکى انجام دهد ده برابر پاداش دارد .

الفجر : 2و1 «والفجر وَ لَیالٍ عَشْرٍ»

سوگند به سپیده دم و سوگند به شبهاى دهگانه‏.

القصص : 27   «قالَ إِنِّی أُریدُ أَنْ أُنْکِحَکَ إِحْدَى ابْنَتَیَّ هاتَیْنِ عَلى‏ أَنْ تَأْجُرَنی‏ ثَمانِیَ حِجَجٍ فَإِنْ أَتْمَمْتَ عَشْراً فَمِنْ عِنْدِکَ وَ ما أُریدُ أَنْ أَشُقَّ عَلَیْکَ سَتَجِدُنی‏ إِنْ شاءَ اللَّهُ مِنَ الصَّالِحینَ»

گفت: مى‏ خواهم یکى از این دو دخترم را به ازدواج تو درآورم در برابر آن هشت سال برای من کار کنی و اختیار با خودت است اگر ده سال را تمام کنى، و من نمى‏ خواهم که به تو سخت بگیرم و ان شاء اللَّه مرا از نیکوکاران خواهى یافت.

طه : 103   «یَتَخافَتُونَ بَیْنَهُمْ إِنْ لَبِثْتُمْ إِلاَّ عَشْراً»

(در قیامت وقتی از قبرها برانگیخته می شوند) آهسته با هم سخن مى‏ گویند که ده روز بیش نیارمیده ‏اید.

المائدة : 89   «لا یُؤاخِذُکُمُ اللَّهُ بِاللَّغْوِ فی‏ أَیْمانِکُمْ وَ لکِنْ یُؤاخِذُکُمْ بِما عَقَّدْتُمُ الْأَیْمانَ فَکَفَّارَتُهُ إِطْعامُ عَشَرَةِ مَساکینَ»

خدا شما را به خاطر سوگندهاى لغو و بى‏هوده تان مجازات نمى‏ کند، ولى به سبب [شکستنِ‏] سوگندهایى که به طور جدّى و با قصد و اراده خورده‏ اید، مؤاخذه مى‏ کند پس کفّاره [شکستن‏] این‏گونه سوگندها، طعام دادن به ده نفر مسکین است.

البقرة : 196   «فَمَا اسْتَیْسَرَ مِنَ الْهَدْیِ فَمَنْ لَمْ یَجِدْ فَصِیامُ ثَلاثَةِ أَیَّامٍ فِی الْحَجِّ وَ سَبْعَةٍ إِذا رَجَعْتُمْ تِلْکَ عَشَرَةٌ کامِلَةٌ ذلِکَ لِمَنْ لَمْ یَکُنْ أَهْلُهُ حاضِرِی الْمَسْجِدِ الْحَرامِ وَ اتَّقُوا اللَّهَ وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ شَدیدُ الْعِقابِ»

آنچه از قربانى میسر است [قربانى کند]. و کسى که قربانى نیابد، سه روزْ روزه در همان سفر حج و هفت روزْ روزه هنگامى که بازگشتید بر عهده اوست این ده روز کامل است [و قابل کم و زیاد شدن نیست‏]. این وظیفه کسى است که [خود و] خانواده‏اش ساکن و مقیم [منطقه‏] مسجد الحرام نباشد. و از خدا پروا کنید و بدانید که خدا سخت کیفر است

هود : 13   «أَمْ یَقُولُونَ افْتَراهُ قُلْ فَأْتُوا بِعَشْرِ سُوَرٍ مِثْلِهِ مُفْتَرَیاتٍ وَ ادْعُوا مَنِ اسْتَطَعْتُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ إِنْ کُنْتُمْ صادِقینَ»

بلکه [در برابر همه قرآن مى‏ایستند و] مى‏گویند: ا

و این قرآن را از نزد خود ساخته [و به خدا نسبت مى‏دهد] بگو: اگر راستگویید، شما هم ده سوره مانند آن بیاورید و هر کس را غیر خدا مى‏ توانید به یارى خود دعوت کنید.

الأعراف : 142   « وَ واعَدْنا مُوسى‏ ثَلاثینَ لَیْلَةً وَ أَتْمَمْناها بِعَشْرٍ فَتَمَّ میقاتُ رَبِّهِ أَرْبَعینَ لَیْلَةً وَ قالَ مُوسى‏ لِأَخیهِ هارُونَ اخْلُفْنی‏ فی‏ قَوْمی‏ وَ أَصْلِحْ وَ لا تَتَّبِعْ سَبیلَ الْمُفْسِدینَ»

و با موسى [براى عبادتى ویژه و دریافت تورات‏] سى شب وعده گذاشتیم و آن را با [افزودن‏] ده شب کامل کردیم، پس میعادگاه پروردگارش به چهل شب پایان گرفت، و موسى [هنگامى که به میعادگاه مى‏رفت‏] به برادرش هارون گفت: در میان قومم جانشین من باش و به اصلاح برخیز و از راه و روش مفسدان پیروى مکن.

التماس دعا - یاعلی علیه السلام

  • ابراهیم سامانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی