نشریه قرآنی سراج منیر

نشریه قرآنی سراج منیر گامی است ناچیز در مسیر نورانی و بی انتهای قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام

نشریه قرآنی سراج منیر

نشریه قرآنی سراج منیر گامی است ناچیز در مسیر نورانی و بی انتهای قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام

نشریه قرآنی سراج منیر

باسمه تعالی
سعی حقیر در این وبلاگ این است که در حد توان آشنایی بیشتری نسبت به ارزشمندترین یادگاران پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله و سلم) یعنی قرآن کریم و اهل بیت (علیهم السلام) پیدا کنیم و در مسیر بندگی و تقرب به خدای متعال به دامان آن دو ثقل الاهی تمسک جوییم که راهیابی به حقیقت بندگی جز از طریق آن دو ، میسر نمی گردد.(واحد قرآن و عترت علیهم السلام مدرسه حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف)

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۵ آبان ۰۱، ۱۵:۲۲ - شاگرد بنّا
    احسنت
نویسندگان

خاطرات شنیدنی

شنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۲، ۰۹:۵۷ ق.ظ

 

مصاحبه با دکتر احمد احمد نعینع

سوال ۱- لطفاً بفرمایید خودتان را معرفی کنید و بفرمایید چند سال دارید و در کجا متولد شده اید و الان در کجا ساکن هستید و چه تحصیلاتی دارید؟

- بنده دکتر احمد نعینع هستم، ۴۶ سال سن دارم و در شهر متوبس متولد شده ام. کلمه متوبس کلمه ای از فراعنه است که اصل آن متوبس است، الان نیز در قاهره پایتخت مصر سکونت دارم. من در دانشگاه اسکندریه لیسانس خود را در پزشکی و بعد فوق لیسانس خود را گرفتم و در انتها نیز دکترای خود را با تخصص طبابت اطفال در آن دانشگاه گرفتم.

سوال ۲- غیر از خودتان سه تن از قاریان بزرگ مصر را نام ببرید؟

- از قاریان قدیم: استاد محمد رفعت، استاد مصطفی اسماعیل و استاد ابوالعینین شعیشع.

از قاریان جدید: استاد شحات محمد انور، استاد محمد الیثی و استاد محمد عبدالوهاب طنطاوی.

سوال ۳- آیا در ملاقات هایتان با مقام معظم رهبری و تلاوتهایی که داشتید خاطره ای دارید؟

- من سومین بار است که به ایران سفر کرده ام و در دو بار قبل با ایشان ملاقات داشتم. خاطره ای از اولین دیدار ار نقل می کنم: یک شب هنگام نماز مغرب و عشا در منزل مقام معظم رهبری بودم و نماز را به امامت ایشان خواندم و بعد قرار شد که قرائت کنم، امام در جای مخصوص جلوس کردند و من هم تلاوت کردم. آقا بسیار خوشحال شدند و فرمودند: (( شما مثل استاد مصطفی اسماعیل تلاوت می کنید و صدایتان بسیار شبیه اوست اما از او تقلید نمی کنید بلکه قطعاتی را افزون بر کارهای مصطفی اسماعیل اجرا می کنید.)) و بعد سوالاتی را پرسیدند که استاد مصطفی اسماعیل کی فوت کرد، کجا فوت کرد، چگونه بود و چقدر از آن زمان می گذرد.

سوال۴- ما به خاطر داریم که شما در یکی از سفرهایتان به ایران یک عبا را از دست مقام معظم رهبری هدیه گرفتید، بفرمایید که آیا آن عبا را برای تلاوت نیکویتان به عنوان صله دریافت کردید؟

- من فقط یک عبا نگرفتم بلکه یک شال سبز هم از ایشان هدیه گرفتم و علتش هم این بود که در گفتگوهای من با مقام معظم رهبری من عرض کردم که اجداد من حسنی هستند و در واقع من از یک سلسله حسنی هستم و اجداد من به امام حسن (ع) بر می گردد و لذا من از سادات هستم و ایشان یک عبا به رنگ روشن و یک شال سبز به من هدیه دادند.

سوال۵- آیا از مسافرت هایتان به شهرهای دیگر ایران هم خاطره ای دارید و از استقبال مردم در کجا بهترین خاطره برایتان پیش آمده است؟

من به شهرهای فراوانی از جمله بوشهر، ارومیه، شیراز، اصفهان، مشهد، زاهدان، اهواز، لار، بندرعباس، سنندج، یزد، کرمان و رفسنجان مسافرت کرده ام. ولی بهترین خاطرات من در شهرهایی رقم خورد که اماکن مقدسه در آنجا وجود دارد. خصوصاً در مشهد مقدس در زیارت حضرت امام رضا (ع) یک فضای روحانی و قدسی در آنجا احساس کردم و روحانیت خاصی را در آنجا دیدم و همینطور در قم در زیارت حضرت معصومه(ع) و همینطور در شیراز در زیارت شاه چراغ نیز احساس خوبی داشتم.

سوال۶- شما در سفرهایتان به هر جا تشریف برده اید قاریان ایرانی را دیده اید که در آنجا به تلاوت قرآن پرداخته اند، بفرمایید نظرتان راجع به آنها چیست وآینده آنها را چگونه ارزیابی می کنید؟

- من در این مدت که از اولین سفرم تاکنون به ایران می گذرد هر سالی نسبت به سال گذشته قاریان ایرانی را بهتر و در سطح بالاتری دیده ام و من همواره شکوفایی را در قاریان ایرانی احساس می کنم و همواره آنان را تشویق می کنم و برایشان دعا می کنم و امید است که در آینده همتراز با قاریان مصری باشند و چیزی از آنها کم نداشته باشند.

سوال۷- آیا خاطره ای از استاد عبدالباسط دارید؟

- من در ابتدا همراه با ایشان می خواندم و اصلاً تلاوتم را با ایشان همراه کرده بودم و از او الهام می گرفتم، در حالی که او در نهایت و در اوج بود و من یک تازه کار بودم. حدود ۸ سال او را می شناختم او مردی خوش قلب و خوش رو بود و متخلق به اخلاق قرآنی. اما استاد مصطفی اسماعیل برای من جای خاصی را داشت.

سوال ۸- در صورتی که می توانید خاطره ای از استاد منشاوی بازگو کنید؟

- من بیش از ۳۰ سال با اسم محمد صدیق منشاوی و تلاوتهای او آشنا بودم، از حدود سال ۱۹۶۹ میلادی، من حدوداً ۱۰ ساله بودم و استاد را می شناختم و ازآن زمان تاکنون با تلاوتهای او آشنا هستم، آشنایی ما هم با این حالت بود که او در مسجدی در اسکندریه تلاوت می کرد و من با نامه و مکاتبه از او کسب فیض می کردم.

سوال۹- در انتها از شما خواهشمندیم خاطره ای از استاد مصطفی اسماعیل نقل کنید؟

- من در آن زمان که استاد در مناسبتهای مختلف در شهر متوبس تلاوت می کرد کودک بودم و تلاوتهای او را می شناختم. بعد به اسکندریه آمدم. استاد به آنجا خیلی سفر می کردند در دهه۷۰ با استاد آشنا شدم و۸ سال همیشه همراه استاد بودم و همیشه به مانند یک ملازم، هر جا استاد می رفت همراه ایشان بودم.

سوال۱۰- استاد از شما خواهشمندیم کلماتی را به زبان فارسی صحبت کنید؟

متشکرم، خیلی ممنون .

منبع : موسسه قرآنی سدید

  • ابراهیم سامانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی